Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

onsdag 18 januari 2012

Då va dä kvällär;)))


Jo men slänger in ett litet inlägg och berättar vilken uberhärlig dag jag haft=)
Mannen kom hem och förtäljde att nu du gumman ska vi börja träna på allvar!! Jaha, jag trodde att jag tränade nog med mina promenader "hit och dit"..... MEN det tyckte inte mannen och därför ska vi nu börja träna på KRAFTKÄLLAN:((( Buh, hur ska jag orka? Känns som jag redan håller på att storkna, hmm såg du vad rolig jag var? Jag rimmade:))
Men OK gubben NU KÖR VI=))) Här ska "ramla" kg och här ska trampas och "fjantas" men jag ger det en chans, kanske två men sedan vill jag se resultat=)))) Men "det blir väl bra"?? Har du sett en älg i motvind? Har du sett en så´n där som satt på lastbilarna när man (jag) var liten? Trooor dom heter Michelingubbe?? Aja, nu ska alla få se när jag äntrar gymet=)) Men det bjuder jag på, en kan int va perfekt från början;))
Säger som Stenmark "Det bar å åk med tungan rätt i mun"
HELLO SUMMER 2012 her i come=)))

Något som inte är så roligt är att min fina svärfar har gjort illa sig i dag och spenderar nu sin tid på operation:((( Stackars R som slant med handen i en klyv i dag:(((( Tänker på dig och hoppas dom fixar dina fingrar så du kan må bra igen? Våra tankar är hos dig i kväll fina svärfar♥♥

Dottern är för härlig ibland (jämt), hon är så kvick tänkt=))

Jag: Har du haft det bra i skolan?
Hon: Jättebra och jag gick med A hem i dag och han var jätte snäll;)
Jag: Låter toppen, vad ska du göra nu?
Hon: Tänkte bara göra läxan först och sedan rita lite
Jag: Ok,(jag går upp och stryker, kommer ner och hela bordet i rummet är belamrat av ritsaker och annat göra:((
Jag: Men L måste det se ut så här så fort du är hemma?
Hon: Vadå?
Jag: Men rummet är väl ingen plats för alla dina saker? Du har ju ett eget rum?
Hon: MAMMA, JAG BOR FAKTISKT OXÅ HÄR?? Eller???
Jag: (gruffar för mig själv)
Jag: Absolut älskade L, naturligtvis gör du det=))

Med andra ord så ser man som mamma att meningen är väl inte att "städa" iväg barna?Så nu tänker jag låta my place vara som alla andra vill....
Ps: Visst är det väl bra gjort av mig? Fast jag har ju kunnat lyssnat förr, när pöjkarna va små??
Aja, man lär så länge man lever, men tack L för att du påminde din uber gamla mamma=))))

Nej nu ska jag runda av detta "lilla" inlägg med att be Er att sätta på Tv:n och kolla in Josefina och hålla tummar och tår för henne!! Allas våran Uppsala Josefina, du äger detta program;)
Kram på dig och tack för att du tog dig tid att läsa mitt inlägg=)))

3 kommentarer:

  1. Min Gubbe tränar jämt, men jag vägrar. Gympa var det jag hatade mest redan i skolan. Men jag önskar dej lycka till med din träning.

    Det var ju kul, att du hittade till min Reseblogg genom Mona. Hon är ju för härlig, som har lagt in min blogg där hos sej. Nu hittade jag ju till din också. Jag har läst igenom den lite och jag måste säga att du har en härlig humor. Jag hade önskat att jag själv hade kunnat skriva på det viset.

    Jag har ju två bloggar och vet inte vart den här kommentaren går. Så jag skriver båda mina adresser här: http://trebgilla.blogspot.com. Den är min dagliga blogg. Sen kommer Resebloggen: http://gilla-gilla.blogspot.com

    Välkommen tillbaka och jag kikar gärna in hos dej igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gilla;) Jag kommer att kika in hos dig med jämna mellanrum=) Önskar dig en bra måndag//Pia

      Radera
  2. Hahhahahahhahahahahah mamma varför skriver du de jag säger på din blogg? Ingen interljuv här mamma! pöss linnea din dötter!

    SvaraRadera