Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

onsdag 14 mars 2012

Ansvar för sina barn, det är något som är självklart!!!



Tänkte lägga in ett litet elakt inlägg....Inte emot mig själv eller mina ♥♥. Utan mot dom föräldrar som för över sin egen bitterhet till sina barn:((( Hur tänker man som mamma/pappa, vårdnadshavare eller släkt??? Är det relativt att köpa ut öl/cider till minderåriga?? Eller är det relativt att låta sina barn röka innan dom tjänat ihop egna pengar?? Eller är det åter igen relativt att låta sitt/sina barn stjäla från andra? Eller att stjäla från affärer??? Ja name it, jag kan bli skogs tokig på föräldrar som har NOLL koll på sina "kottar"...Känner ångesten bultar i mig och funderar VARFÖR skaffade dessa människor barn?? Jo förmodligen för att dom var så j...a fulla och patetiska för stunden så dom struntade i vad det kunde resultera i!!! Men barn växer upp och måste ha en eller två vuxna som leder dom på rätt väg..... Och då kanske man inte ska släppa dom nya "ligisterna" right up in the sky??? Ja jag tror du fattar vad jag menar, men jag blir ASA trött på att sedan få höra att mamman/pappan inte orkar säga till sina kottar!!! NEJ, man får inte stjäla och man får inte kasta skit på andra och man får framför allt inte kalla sin mamma för HORA!!! Ja men lyssna, hur låter det när barn kallar sin mamma för hora eller fitta?? Är det god tagbart eller?? Nej men snälla föräldrar, ligg ner och se inte vad ERA barn gör på med skygg lapparna bara... Och skäll på alla andras barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Titta på Era barn och se hur dom ser ut när dom går till skolan! Är det snyggt att som 10 åring gå i hög klackat och kort kjol?? Hoppsan Kerstin, tror inte det jag. Men vill du se din dotter som ett litet ..... så har du/ni lyckats bra. Men det är inget som jag vare sig från och med nu eller över huvudtaget kommer att bry mig om mer!!! Men du jag ber dig, kasta inte skit på andras barn när det är du som har dragit ditt barn i skiten!!!!

Jag har fått äran att fött och älskat/älskar mina barn...Och jag har gjort allt för att dom ska få den bästa uppväxt och jag tror att jag lyckats! Utan att vare sig "langa" dricka eller köpt cig. Ja nu pratar jag om dom stora för L har vare sig kommit i närheten av dricka eller cig... Men så skönt det var att få spy ur sig LITE SKIT....Btw: Kan Ni inte titta på Era döttrar när dom går till skolan? Dä ä inte vackert att se ut som ett blåmålat spackel face;)))

Avslutar mitt inlägg med att önska alla UBER föräldrar en skön natt och glöm inte: När barn mår bra, ja då mår vi vuxna bra...Kram på dig♥♥♥


1 kommentar:

  1. Ja, ibland undrar man ju vad folk tänker. Jag kan få ett enormt sug efter egna barn när jag ser världens gullungar som man bara vill nypa i kinderna och pussa på hela tiden. Men det skulle vara väldigt egoistiskt av oss att skaffa barn just idag. Jag behöver inte vara mångmiljonär men maten ska stå på bordet utan att jag behöver oroa mig för det.
    Undra hur det kommer se ut om 10-15 år eftersom det, intresant nog, har blivit en "trend" att vara mamma innan man fyller knappt 18 ens.

    Det känns väldigt bra att vara tillbaka i Side igen. Hemma verkligen bland mina prylar, saker, ordning och oordning. Och min pojkvän har saknat mig otroligt mycket, och jag han så klart med men jag har ju haft fullt upp under tiden också.
    Hoppas du får en riktigt bra och trevlig helg.
    Här har det blåst riktigt ordentligt idag förresten. Men solen står högt upp.
    Kram Louise

    SvaraRadera