Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

fredag 3 februari 2012

Härliga vinter I LÖW YO.....NOT!!!!


Exakt precis här skulle jag vilja vara nu!! Hur sjuttons kallt ska det bli? Vem i hela detta avlånga land kan tänkas tycka att det är kul nu?? Skulle det mot förmodan vara så det är någon stackare som gillar det så måste den redan ha förfrusit dom små där uppe:(( Jag bara är en hater av kyla och alla kläder man måste sätta på sin kropp för att överhuvud taget komma utanför dörren:((( Även våran dotter har väldigt svårt för kyla, men tro inte för den delen att det ska vara mössa och "töntiga" överdragisar på! Men som tur är så är även jag en envis liten bestämmare när det gäller mössa etc.
I morse var det ett jäklans liv när hon skulle på med ytter kläderna!! Mamma, jag kan inte ha mössa fattar du väl? Frissan blir ju tokkörd!!! Och med dom här byxorna på så kan jag inte ha överdragisar för det blir för "tjockt"??? Vem vann? 1-1 blev det, jag vann angående mössan och L med överdragisarna. Aja, hon lär ju för sjutton känna att det är svinans ute och fryser hon så lär hon sig att dom behövs. Genom sina misstag lär man sig, för visst är det väl så?

Ja i dag är jag LEDIG och haft fredags mys på fm med mig själv=))) Tog och bara va, och i dag var det kanon skönt. Mös med frukost framför Tv:n till favvon Steffo:) Han är bara för mysig tycker jag, han har glimten i ögat och aldrig långt från skratt. Så nu har jag fått min dos av lite egen fredags mys;)
Hoppas kortet från kraftkällan kommer i dag så vi kommer igång med träningen här=) Blir en riktig utmaning men kul ska det bli he he! På em i dag ska jag ta och införskaffa lite nya kuddar och filtar samt lite nya krukor till rummet. Det behövs för gud vad trött man blir på att se samma, samma hela tiden:(( Och när det är februari så kan man ju börja fixa lite, ja jag sa lite vårfint inne. Införskaffning av tyg till köket ligger oxå på inköps listan för i dag. Det var ända rummet jag inte sydde till sist (för tygen räckte inte) NÅGON hade klippt för nätt???? Ja tänk den där någon,hmm...
Så med andra ord så har jag lite att göra när jag kommer hem igen men det är ju bara så jäkla kul. Bara hård gillar att bona och fixa hemma, om jag varit 30 år yngre så har jag nog sadlat om och blivit dekoratör=))) Nej, nu sa jag inte att jag är så duktig!!!
Nej nu ska jag kasta ut kattelände som formligen håller på att försöka ta sig in i buren hos Miranda! Ja jag säger ju att det är en galen katt he he.
Önskar dig en skön fredag med lite mys, om du orkar=))
Kram på dig min vän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar