Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

lördag 17 mars 2012

Det ska va SANDVIKARE=)))


Ja men ett stort grattis till SAIK, hur härligt är det inte att dom ska stå på STUDDAN igen då? Jo mycket härligt, eller hur? Ja det var en skön kväll i söffa i går och se dom spela sketen ur Hammarby=) För det är ju så här förstår ni gott fölk: En gång Sandvikare=alltid Sandvikare!!! Och jag är ju en Sandvikare fast jag har ju irrat bort mig en gång i tiden och har fortfarande inte hittat hem;) Men fördelen med att bo i STORSTAN är ju att det är ju inte så långt till Studdan he he he! Men jag kan oxå åka buss, men ingen party buss utan här får vi åka en lååååång buss (man får ej förtära alkohol) så där har Ni Vikare lite bättre då;) Men bandy frukost och HEJA SAIK får jag göra och det ska här göras till 100% kan jag lova! Så om du inte har någon att förfira med:(( så kan du ringa mig and i will be there=))) För som en sann Sandvikare så skulle jag aldrig svika dig, aldrig ska jag lämna dig själv;) Hur som helst så blir det PARTY så det smäller om det men kom ihåg: DET FINNS ALKOHOLFRIA DRYCKER OXÅ:))


Ja men annars har den här lördagen rullat på som dom brukar göra. Skulle varit och kollat på nya utemöbler men min mage sa STOPP!! Inte lolit att åka ut och kika i affärer när magen inte vill:((( I morse sköll jag på Tacosen som vi åt i går till middag, men när den lämnat mig så fortsatte det ändå:((( OCH vad skulle jag skylla på då??? Nej, Pia kunde inte skylla på något mer för jag hade inte ätit något annat under dagen! Så gott folk, blir jag inte bättre under eftermiddagen, ja då är det väl bara att säga GRATTIS PIA, du har vunnit en buss med toalett!!! Vill inte ha magsjukan, nej och åter nej!!! Vik hädan ditt lilla äckel, ge dig på dom större grabbarna i stället!!! Aja, det är bara att vänta och se....lägesrapport kommer i möra! Men det skiter väl du i=) Nu var jag rolig igen eller hur? Skojar, men ett glatt humör har jag i alla fall;)

Hur ser din fortsättning av lördagen ut då? Ska du in i dimman? Eller blir du kvar hos mig? Eller kanske du ska höja trycket redan nu inför nästa söndag? Ja som du ser det finns mycket man kan hitta på om man vill ha roligt=))

Btw, jag har fått kontakt med en gammal (jättegammal) kompis till mig. Det är typ 35 år sedan vi träffades senast, hur kul är inte det då? Jo ASA skoj kan jag lova, vi ska försöka styra till en träff senare i höst. Ja som du vet så är jag börta i ett antal veckor juni/juli och sedan far hon i väg i augusti och jag far en vecka till TURKEY=))) Men efter det ska vi styra upp en träff och gud va ja längtar asså!! Tusen tack för att du hittade mig efter alla dessa år. Återigen allt hade varit mycket lättare om jag hade hetat RYDSTRAND hi hi hi=)) Men än är inte kampen över för rättigheten till mitt namn=) Så mr Gastafssan, are y on or off? If yo say of: Give me all your money=)) (internt skämt)....

I dag saknar jag: MÅ BRA. FIG TREE BAY. LANTIANA GARDENS. Men om 95 dagar sitter jag på mitt kära hotell och då NI ska ni få se på trisser... Återkommer senare med vad jag menar!

Dagens eko kvart i 5 är nu över för i dag. Men ni som vill se fortsättning på nyheterna kan alltid kika in i morgon=))) Önskar dig en härlig lördag med det du ska förta dig med:)) Glöm inte: I MORGON ÄR EN ANNAN DAG:) Avslutar med att skicka massor med LOVE and PEACE via the cyber world. Om du var här så skulle jag ge dig allt jag har, men du jag ger dig en kram=))) HÄ PÅ LÄ!!!!

2 kommentarer:

  1. Åh tack! Vad gó du är :-P
    Det säger min mamma med,hon älskar också turkiet. Det är människorna atmosfären ALLT!
    Åh det är ju så underbart,hon åker ned i sep
    igen :-)

    Visst gör det,för varje gång man får en liten är det lika stort och hur lång tid det än gått så känns det som igår. Tiden flyger iväg för snabbt :(

    Nu snöar det här idag brr..alltid när man tror att våren är på G ;-)

    Ta hand om dig!
    Kram :-D

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!

    Hur gick det med det magonda? Hoppas att du mår bättre nu.

    Ishockis, som min yngste son sa, intresserar mig inte ett enda dugg. Bryr mig inte om idrott överhuvudtaget. Så ta inte illa upp.

    Kul att träffa gamla kompisar. Jag har en, som jag träffade när vi var ung. 70 år. Vi var bästisar i realskolan, men sen flyttade jag och även hon från stan. Men jag fick kontakt med henne lagom till 70-årsdagen. Sen har vi hållit kontakten, men lite sporadiskt kanske.

    Så det blir en resa till Fig Tree Bay igen? Vi tyckte att det var lite för lite att se där. Men vi tog bussen till andra ställen. Kika här, så får du se vad vi gjorde i Fig Tree Bay: http://www.reseguiden.se/forum/resor/cypern-maj-2010-4014

    I Fig Tree Bay, finns det ju mest en enkelriktad genomfartsgata och inte nåt av kultur. Förra året var vi i 14 dagar i Side. Det var inte dumt alls. Fina bad och en rolig gammal stad. Vi brukar säga att vi vill ha både stad och bad och det finns ju på Kos. Kanske jag kunde lura dit dig med min blogg om Kos?

    Ha det allra bäst. Jag har tvättstugan idag, så nu är det dags att tömma maskinerna.

    Gilla

    SvaraRadera