Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

onsdag 1 februari 2012

Säga JA eller NEJ????

Undrar om det är fler föräldrar som stått inför samma dilemma som jag nu gör?
Det gäller det här med smink på tjejer i 10- års åldern. Att måla sig när det är
party/fest tycker jag är Ok men jag tycker absolut inte att det ska vara sminkat
i skolan!! Nu har ju inte L efterlyst att få sminka sig annat än när det är speciella
tillfällen (tack för det). Men det står nog inte på innan frågan kommer för många av hennes kompisar målar sig för fullt både i skolan och på fritiden:((
Jag känner liksom att tids nog hinner hon måla sig.... Nu har hon ju fördelen av att ha långa mörka ögonfransar som är så fina (utan mascara)!

En del ser man kommer och har målat sig totalt svart runt ögonen och då ställer jag mig frågan: Är det ingen vuxen hemma på morgonen som kollar till tjejerna?? Men förmodligen så tycker väl föräldrarna att det är Ok.
En annan sak är det här med att färga håret i tid och otid. Där tycker jag oxå att dom är för små för att ha massa medikamenter. Och sedan kan det ju inte vara bra för håret heller?? Jag har svårt att förstå vrf man ska hålla på att ändra från ljust till svart vid tidiga åldrar. Tids nog hinns ju det oxå med.... Alla kommer vi väl ihåg hur det var i tonåren:))

Skulle vara lite roligt att veta hur andra ställer sig i den här frågan?
Men jag är ganska klar nu över mitt beslut: Nej, det blir osminkat till skolan=))

Härligt att det är onsdag i dag=)) Jag gillar onsdagar men fråga mig inte vrf!
Hörde på Rix fm att dom fortfarande kallar den här dagen för "lill lördag" he he!
Kul att det namnet lever kvar, eller hur? Sedan att man inte utnyttjar den som en lördag är ju ganska givet när man blivit "äldre". Men det där blev konstigt skrivit men du fattar nog vad jag menar, eller?? Äsch, strunta i det jag skrev om LILL LÖRDAG;)

Ja och ikväll är det dax för Tv:n igen och kolla in Sveriges Mästerkock=)))
Håller tummarna för Josefina hon är ju så duktig. Såg i UNT att hon i helgen ska laga mat tillsammans med Marcus Ayjoli (vet inte stavningen) på en restaurang inne i stada:)) Nej, nu ska jag börja förbereda mig för dagens arbeide som består i 4 timmar! En sak till, varför är man så sugen på en riktigt fet pizza när man inte får äta en så´n?? Men vad är väl en pizza jämfört med broccoli och ägg:(((

Nej men Hej hopp säger jag och önskar dig en uber skön onsdag=)) Kram

Bilden på flickan är lånad från goggle!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar