Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 5 april 2012

DET REGNAR KÖTTBULLAR PÅ SVENSKA FOLKET=)))


Ja men hallå Svenska fölket!!!! Var in till stora stada och skull handla "lite" mat inför stundande påsk! Men vad är det som beskådar mitt norra öga?? Går jorden under i morgon? Eller ska vi sättas i karantän? Eller har folk så mycket pengar så man kan handla hela vagnar fulla av köttbullar??? Ja men jag säger bara: Vilken hysteri som pågår, vet inte folk om att man ska leva efter påsk oxå? Eller är det så enkelt att vi svenskar håller på att äta ihjäl oss? Nej, jag tappade sugen helt ärligt. Varför denna förbaskade hysteri? Är det jul kanske? Ska alla ha ett påskägg och var och en öppnar och alla säger: Ohh, fick du en så´n i ditt ägg? Ja jag gick in och tog det jag skulle i min lilla kund korg och sedan: Tog jag kvasten och stack därifrån fort som attan=)) Vad är påsken för dig? Tänker du på jesus? Nej, inte jag heller!! För mig är påsken lite god mat i bästa vänners lag och ett påskägg till vår dotter.... Kanske jag är tråkig som inte försått att påsk och jul är detsamma??

Ja det är kanske det jag har: ÅGREN för min kommande födelsedag??? Nej skojar, ring inte till ålderdomshemmet direkt nu och säg att jag ska tas in!!! För än är det liv i tanta=) Men jag bara undrar hur vi människor fungerar? Varför ska man satsa allt på ett kort, när det går att dela upp över alla årets dagar? Frågan har jag men svaret har jag inte, men det kanske du har min fina läsare♥

Hur som helst så har dotra haft sin bäste vän sovit här i natt=) Och i dag var dom på bio i stada och hade så kul tillsammans. Vi körde in dom och såg till att dom kom på plats och fick sitt mål med popcorn och dricka. Fasen vad stora våra barn börjar bli, klarar sig själv....utan mor o far:(( Aja, inte gråta nu fjoll Pia;) After that åkte vi hem och tog en stor grogg. Och dotra sitter fortfarande kvar på bion med sin kompis!! SKOJAR, dom är hemma och just nu går dom påskkärring/gubbe! He he he, så lätt kan man få folk att tok skrika och riva sitt hår=))) VAD ÄR DOM FÖR FÖRÄLDRAR???? Jo vi är bra föräldrar och det trivs vi med.

I dag hade jag ett väldigt givande samtal med en viss dam=)) Tänk att jag inte fattat att du funnits förut? Men tack för din credit och framför allt tack för att du är du♥

Nej nu har jag suttit här länge nog=)) Nu ska jag ta hand om alla dessa förbannade köttbullar som regnar på mig=)) Hur ska du ta emot dina köttbullar? Ja ja men dom kommer hos dig oxå!!!! Sätt på dig cykelhjälmen om du är ute, och om du är inne så går det bra med en liten mössa=)) Hur som helst så önskar jag dig en härlig påsk med eller utan köttbullar. Men tänk på en sak, äggen är inte att leka med!!! Det finns det vissa som har erfarenhet av;) Eller hur S och K??? Nej nu ska jag runda av och sätta på mig cykelhjälmen och inta en uber fet pizza=) För det var väl påsk eller?

Kram på dig och passa hövvu=)

2 kommentarer:

  1. GLAD PÅSK till dig, underbara människa! Hoppas att du får en toppen helg med en massa skratt och glädje.. Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk till dig!
    Å tack för din fina kommentar. Man måste inte kommentera även om jag såklart blir super glad för alla kommentarer men vet hur det är. Man hinner eller orkar inte alltid.
    Ha det bra!

    SvaraRadera