Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 29 december 2011

Arbeta bör man, annars "dör" man;))


God eftermiddag/förkväll på dig!
Hoppas din dag varit bra och att du jobbat och kämpat på;) eller legat i soffan och käkat praliner och tittat på Tv:)) Vilket du än gjort så önskar jag din dag varit toppen!
Ja som sagt, här har man jobbat och ska även jobba i morgon, men det tackar jag för!
Ska sanningen fram så gillar jag verkligen mitt jobb, och ställer gärna upp x-tra om det behövs. För det är ju så härligt när lönen kommer, eller hur? Min högsta önskan är att alla skulle ha
ett jobb att gå till.... För om man inte har det hur ser då vardagen ut?
Jo fråga mig, jag var hemma under L:s första 5 levnadsår och det är jag stolt över♥♥
Men i dag skulle jag inte kunna tänka mig att vara "hemma" igen:((( Hemska tanke, vara
helt utanför systemet! Nej stor glädje=jobb=))
Btw: det sket sig med Gran Canaria resan:((( Ja är man dum när man bokar så är man...
Men jag har full koll hela tiden och det lär väl dyka upp en lika "billig" resa snart igen!!

I dag har varit en dag som jag mått toppen! Allt har varit på topp, inget tänkande bara ett
accepterande och det är nog på tiden att jag accepterar att vissa saker är som dom är!!!
Man kan inte bygga broar själv, man kan inte ro i motvind och framför allt: man kan inte
förvänta sig att personer i ens närhet ska veta vad man tänker och tycker=)))
Så i dag känner jag mig lite som han, kommer du ihåg? "Just i dag är jag stark, just i dag
mår jag bra"... Så där ha nu en liten pusselbit till i mitt pussel fallit på plats!
Tänk att när man tror att man är så "liten" så plötsligt finns där en enorm kraft.
Så från och med NU: Jag måste acceptera och inse att det är som det är:) Och det gör jag nu
och ska fortsätta så!
Annars är allt kanon och till min glädje så har jag gått ner i vikt över jul=))) Inte UPP,
härlig känsla. Måste skaffa nya jobbar brallor för dom jag har nu tappar jag hi hi hi!!
Och skulle ju vara en syn för ögat om dom låg efter vägen.... där jag passerat!!!

Nu ska jag ta en dusch och sedan ska mannen i mitt liv tillaga oxfilé med gottis potatis och
tillhörande rödvinsås=)) Vad ska du äta ikväll? Hoppas det blir något gott i alla fall..
Avrundar nu och önskar dig en skön torsdagkväll och ska du spela bingo tillsammans med Hjältarna önskar jag dig lycka till=))
Kram och tack för att du tittade in hos mig=))

1 kommentar:

  1. Tack detsamma underbara du! Hoppas att du får en riktigt bra start på det nya året, och att du får allt du önskar dig i året som kommer :) Jag tänker på dig! Massa kramar ♥♥♥♥

    SvaraRadera