Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

fredag 6 januari 2012

10 m tyg och en symaskin=))


Färdig!!!
Ja nu är jag FÄRDIG=))) Dagen i dag har jag ägnat åt min symaskin och 10 meter tyg=))
Vilken härlig känsla det är när man har massor med tyg... Och undan för undan blir det gardiner!!!! Ja, jag tycker det är så avkopplande att sitta där och sy och fundera lite och klippa till (tyget alltså) och sedan se resultatet!
Om du vill känna på lite "späjsad" avkoppling så fram med maskin och köp lite tyg och låt fantasin flöda=)) Det blir bra, jag lover dig! För det finns inga bekymmer man blir så lycklig var dag;))
Ja något annat har jag faktiskt inte hunnit med! Jo, jag har duschat och jag har städat och jag har tvättat!!! Jaha ja, jag tror att i oss alla bor en Linda Bentzing: JAG LJUGER SÅ BRA=)))
Då syftar jag på alla dessa städanden och tvättanden och allt annat "trams" vi förbrukar våra dagar på. Nej med andra ord så är jag hel nöjd med MIN dag! Och JA, M och L har oxå haft en skön dag, utan symaskin men tillsammans och bara lullat omkring som man får göra en helt vanlig dag=)))
Blir snart "tokvils" på alla dessa halv dagar/ röd dagar!!! Men nu är det väl slut i alla fall !Nästa ledighet blir väl till påsk och den kommer väl tidigt eller??
Aja, får kolla i kalendern....Jag är ju så mycket för ledighet jag..... Nej, jag vill ha struktur på min tid, arbete och fritid tack. VAR FÖR SIG! Då är Pia nöjd;))
Vad har du spenderat dagen med? Trevligt främmande kanske? Eller en lite shopping runda? Eller du kanske rent av inte har vaknat i dag? Syftar på dig som har små "kids" och har svårt att sova om natten! Vet hur det var under små barns tiden: Här fick vi inte sova, här skulle det rullas vagn i tid och otid... När L sov och vi skulle försöka vila ja då vaknade ju L:((( Så till slut kom vi på att vi skulle sova i skift. Genom att jag inte kunde amma så fanns ju flaskan där även för M att ge L. Och vi tog då varannan natt (kejsarsnitt) så att jag oxå fick vila. M jobbade hela dagar och jag var ju hemma så därför "körde" vi schema.
Nu efteråt kan man tycka att det låter lite konstigt, men för oss var det rätt (då)!!
Jaha, och hur ramlade jag in här nu då? Åldern kanske? Eller oxå vet jag inte vad jag ska skriva om???
Ibland finns liksom inte "rätta" skriv känslan där?? Men den kommer nog i möra=)))
Vet du vad jag ska göra nu? Jo jag ska kolla in VOICE, bra program med snygga juryn=))
Petter=duger....Ola=duger....Magnus=KUNG....Carola....suger......(missförstå mig inte) hi hi hi

Önskar dig nu en helt underbar kväll under eken=))) Och vrf leker inte du med alla dom andra små kalvarna? Jag trivs bättre här, där jag kan sitta och kolla in alla dum skallar=)))
Skojar igen...KRAM från mig till dig, och tack för att du tittade in bland "tyger" och troll=)))

1 kommentar:

  1. Sy är avkopplande och roligt för vissa. För mig skulle det mest innebära svordomar och en frustrerad tid;)
    Sv: Alex har inte jullov, man firar ju inte jul i Turkiet så vi ha fått ta extra ledigt för honom. Vi kommer ju hem den 15e så dan efter där den 16e är han tillbaka i skolan men bara för några dar för sen börjar deras "vinterlov" terminslov som är i 2 veckor.

    SvaraRadera