Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 9 februari 2012

Ruska av sig, och gå vidare=)


Angående mitt inlägg i går så ligger det nu bakom mig. Jag tänker inte lägga ner energi på något som inte ger mig något! Och att allt ont har något gott med sig det stämmer i det här fallet:) Jag är mycket starkare än vad jag trodde och det gör mig lite starkare ändå!! Och man ska framför allt inte kasta sten när man sitter i glashus=så sant, så sant=)) Men nu lämnar jag detta och ser framåt....i morgon är det FRIDAY=) he, he!

I går hade jag sonen här och det var så mysigt och trevligt. Hjälpte honom att fixa deras rumsgardiner som behövdes kortas av och få lite raka sömmar. Tiden går alltid så fort när han är hemma men det är ju så när man har trevligt:)) Ägnade sedan kvällen åt att titta på Sveriges mästerkock där Josefina gick vidare men det visste vi ju, eller hur? Tänkte på herr Moberg och hans andra program där han själv står vid grytorna. Jag kan inte annat än tok gilla honom och hans kärlek till mat=) Vet att en del tycker han är sketa äcklig när han stoppar fingrarna i och slickar av dom men tänk att det bekommer inte mig. Kanske jag är likadan själv he, he! Nej si dä änt ja!!
Ha, ha kommer ihåg när vi var inne i Telia butiken inne i da stada och helt plötsligt så står Per Moberg där och kolla på phoner...Määä, jag trodde jag skulle dö (det var typ 14 år sedan) Jag kunde inte sluta titta på honom, för mig var han en "riktig" kändis. Han var ju med i andra program på den tiden i Tv... Min son säger åt mig: Mamma sluta glo! VAdå, jag glor väl inte??? Jo det gör du! Gör jag? Hmmm....Men snygg var han, en riktig fröjd för ögat=) Och snygg är han ju fortfarande, om inte ännu snyggare!! Aja, även en "gammal" kvinna får titta he, he, he!

Åter till ordningen!! Idag har det varit en sådan där halv seg dag, svårt att få in växeln och komma till skott. Sitter här och väntar men inte kommer det något sådant där....vad heter det? Nej puts väck, kommer inte ihåg vad det heter! Så jag kan väl lika gärna sitta kvar här då=))) Ska faktiskt ta mig i kragen och gå ut och gå en sväng även fast det är så förbajjat kallt ute:(( Hur kan -10 kännas -25?? Ännu en fråga för mig att ställa till RixFM. Dom har ju svar på lyssnar frågor så dit ska jag mejla min fråga=))

Ska även ta en sväng med symaskinen på em och få till det sista på mina gardiner:)Tur att jag har lärt mig att hantera saxen i alla fall! Ha, ha kommer ihåg när jag för typ 100 år sedan hade en liten lägenhet och var precis inflyttad. Jag höll på att dona och fixa i sovrummet och tittade till och fick se vilka skitiga snören jag hade till persiennerna (stavas?) Stod länge och försökte få dom rena men det gick inte...Nehej tänkte jag, vad gör jag nu? Ahh, kom på en galant grej! Jag hämtade helt enkelt saxen och klippte av dom långa skitiga snörena. Och när kvällen kom och jag skulle lägga mig så skulle jag ha ner persiennerna....MEN??? Dom gick ju bara ner en bit i fönstret, jag svor för mig själv om dessa förbannade persienner:(( Så tokig som jag hade varit så klippte jag av snörena när persiennerna var uppdragna vilket resulterade i att när dom skulle ner så räckte ju inte snörena till!!!! Så nu vet Ni mina vänner hur det kan gå förr när jag kom över en sax;)) Nej, nu har ni fått höra hela 2 helt självupplevda historier i mitt liv:)) Och NEJ, jag har aldrig påstått att jag är helt frisk heller, men vem fasiken är det??

Avrundar denna "roliga timme" med att önska dig en uber fin torsdag och skickar över en kram till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar