Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 15 december 2011

Julstress???


Just nu i detta hus så är det "nada" julstress! I år är inget sig likt, vare sig väder, planering eller stress:)) Men inte lider jag för det, funderar bara vad det är som smygit
sig in hos mig?? JAG som alltid har stressat inför julen, alla dessa förbaskade måsten!!
Egentligen så är det en ganska skön känsla, för julen kommer ju ändå eller hur?
Däremot ska "galenpannan" till IKEA ikväll??? Hur tänkte jag där? Undrar om det är liiiiite
folk där? Kanske 3 som äter deras julbord och kanske 2 som fyller varuhuset med kundvagnar??
Ha ha ha, nej knappast! Men det får vara hur mycket folk det vill för jag ska dit ikväll
och köpa en ny soffa:)) Har nämligen sålt den stora klumpiga fula furusoffan som kommer
från stugan vi hade på Åland. Och nu har Tv rummet stått utan en soffa i flera månader
så därför styr vi kosan dit ikväll. Har redan tittat ut en men sedan ska man ju prov
sitta den oxå=)) Och när jag ändå håller på så har jag "hittat" ett snyggt överkast
till vår säng som bara ropar: TA MED MIG HEM så det ska jag göra...

Jag följer en blogg som innehavaren är en mycket klok kvinna. Hon skrev om hur hon ska
fira sin julafton, och en sådan jul ska jag oxå införa. Hon skriver om en för mig helt
härlig julafton tillsammans med sina kära och något som jag är heltokig i: Kålsoppa=))
Ja, så nu är mitt julkoncept klart, tack fina N för att du delade med dig i din blogg.

Annars har veckan flytit på som den ska tycker jag.Var till kära sonen och hans flick
vän och blev bjuden på middag i måndags, så gott var det. Och vilken mysfaktor dom
har i sitt hem, man trivs verkligen hos dom=) Och resten av veckan har inte innehållit
så mycket roligt mer än att jobba och jobba!
Apropå ingenting, men vilken bra dag det är lön i december månad!!! Den 23:e och jag
vet några som ska ut och fixa lite då! Men jag säger inte vilka det är, mer än att
dom längtar till Cypern!! Ja, jag undrar vilka det är??

Nu har jag skrivit lite tok som jag delar med mig till dig av=))
Återkommer med ett nytt inlägg ikväll efter galen trippen till IKEA!!
Önskar dig en skön torsdag och jäkta inte för mycket, för julen kommer ändå
vare sig vi har fejat, bakat, kokat knäck etc....

2 kommentarer:

  1. Åh nej jag har inte heller några julkänslor...:-( De här vädret suger:-(
    Hoppas på att känslan kommer nästa vecka!
    Tuuuuusen tack för din kommetar på min blogg, de glkädjer mej såååå!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Lycka till med soffköpandet!
    Själv var jag till Ikea i lördags och åt av julbordet, och kan ju avslöja att jag var inte ensam! Hihi!
    Här kommer receptet på Lchf-pannkakorna:
    1 dl mjölk
    2 dl grädde
    2 msk fiberhusk
    4 ägg
    salt

    Jag brukar vispa ihop allt med elvispen (fiberhusken kan bli klumpig, annars!)
    Och sen får den svälla i 10 min.
    Det brukar bli 9-10 st. Och jag blir mätt på 2!
    Servera med vispad grädde el. turkisk yoghurt och bär till!
    Det är riktigt mumsigt!

    Ha det så bra!
    /Katarina

    SvaraRadera