Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 12 januari 2012

Mysplagg eller skoluniform?


Om detta platt går det väldigt mycket delade meningar!
Om jag pratar för mig själv så tycker jag att det är ett mys plagg som används inne
och INTE när man åker in till DA STADA!!! Nej när jag tänker efter så: INTE ENS TILL ICA!!
Jag kommer ihåg när vi var i Side för ett par år sedan och vi såg detta "plagg" för första
gången utanför butiken på vårt hotell=))) Vi funderade över vilken som skulle kunna tänka
sig bära detta tygstycke=)) Pratade med butiks ägaren och han sa att det var väldigt
poppis i Norge... Ja, ja sa vi, men i Svedala lär det aldrig bli i "mode världen"!
Men ack vad fel vi hade/har, nu bärs den både av ung som gammal;) Snyggt? Nej,
fortfarande inte (för mig) Bekvämt, det är det absolut:))
I går när jag var ute på min promenad så gick jag ner till dotterns skola och tänkte
vänta in henne när hon slutade. Ja, ut kommer det barn allt från förskoleåldern och
uppåt i åldern. Och döm om min förvåning: Var och varannan kommer i One piece ut från
skolan!!!! Men tanken slog mig faktiskt att om alla hade samma plagg på sig så har vi
ju snabbt och enkelt infört skoluniform=))
För mig är det klockrent, inga klädfunderingar för L på morgonen. Inget tjat om att
NU VILL JAG HA NYTT! Praktiskt bara tvätta och hänga på tork och fit for fight nästa
dag=)) Ja det är klart, man kan ju alltid köpa en till så man har ett ombyte;))
Ja det var min lilla fundering, vad tycker du?

Nu hade jag planerat in att ta en walk, men detta j###a regn gör så att jag hoppar
över det för tillfället. Nu väntar jag in äldsta sonen som vill ha hjälp att lägga
upp ett par jeans som han införskaffade härom dagen. Och det gör jag gladeligen för
jag gillar ju min maskin starkt=))) Och när jag ändå sitter där så kanske jag får
för mig att sy ett par gardiner till data rummet oxå=)) Nemas problemas!
Avrundar sedan torsdagen med lite arbeide för att sedan övergå till fredag...
Känns konstigt med fredag i morgon när man tycker att veckan nyss startade, aja
blir nog inte mycket till fredags känsla tror jag. Men man måste ju finna sig
i allting hi hi hi!
Nej nu ska jag hosta vidare, hoppas du får en fin torsdag.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Pia. Mysplagg är det:-) men i och med att de är moderna så blir det ju ett plagg många vill bära offentligt. Tänker tillbaka (långt tillbaka) hehehehe..... när våra föräldrar undrade om vi var riktigt kloka när vi gick ut och hade på oss det vi tyckte var sååå snyggt men de inte förstod alls hihihihi. Fast å andra sidan så ser man ju fullt vuxna människor bära onepiece offentligt också.. så kanske vi har fel.... det är inte ett mysplagg... nä vi har nog rätt :-)) STOR kram till dig. /Lena

    SvaraRadera
  2. Om det hade varit möjligt att hata ett plagg, hade jag hatat one-piecen. Verkligen gräslig. Men smaken är ju som baken (förstås)! :-D

    SvaraRadera