Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

tisdag 7 februari 2012

Abo, vilken brilliant idé.......


Tänk att man aldrig slutar förundras över dessa idéer som poppar upp hos våra politiker???? Måste faktiskt klia mig i huvve och fundera hur dom tänkte där? Att vi nu ev. ska vara aktiva i arbets livet tills vi fyller 75 år!!! Ha, ha, ha och det förslaget är väl alla arbetare med på? Eller av...? Ja men låt oss jobba när vi kan vara hemma och ta hand om oss själva och njuta av pensionen:(( Och låt alla nyutbildade ungdomar vänta på sin tur att ta plats i arbetslivet:((( JA MEN, hallå.... dom pratar om att vi ska jobba längre för att vi vill ha den "status" o flärd på livet som vi efterfrågar??
Ja att uttala sig och komma med ett sådant förslag är ju bra för den som sitter i sådan possition som han gör. Där är det nog ingen fara att vara 75 bast för där har ju liksom åldern ingen betydelse!! Men skicka ut en snickare på ett bygge vid samma ålder är det smart eller?? Eller vem vill bli opererad av en läkare som kanske vare sig hör eller ser? Eller ska alla genomgå någon slags "besiktning"???

För mig var det världens mest ogenomtänkta förslag jag någonsin hört!!!
Men vad mer kan man begära? Nej, inte mycket....... För jag tänker absolut inte jobba en sekund efter det att jag slår i klockan den dag jag fyller 65=)) Då ska jag bo i något varmt land och bara vara en glad pensionär;)) Och en sak till, har jag inte lyckats skaffa mig en "status" ekonomiskt när jag är 65 så lär jag fan inte få det när jag är 75 år heller!!! NEJ, fy fasen vilka dumma grejer dom håller på med:((

Så där ja! Nu har jag klagat om det och det känns förbaskat skönt!!! Nu ska jag snart sadla om kläder och bege mig till jobbet (och där tror jag inte heller dom skulle vilja ha kvar mig vid 75 bast) he, he, he!! Tänkte oxå planera in en liten snabbis nu när det är marknad på Vaksala torg=)) Alltså snabbtitt!! Alltid finns det väl något sköj man kan inhandla (om nu inte allt är slut)! Sen hem och fixa lite kvällsfood som i dag ska bestå i stuvade makkisar och körv, inte fy på en tisdag! (jag kan alfabetet men skööjar till ett lite) så kul är jag=))

Önskar dig en bra tisdag och var rädd om dig;)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar