Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

söndag 22 april 2012

Helgen har varit toppen, men vart fasiken är lysknappen??


Är en förbaskad "SKIT" månad anser jag:(( Fasen hur många gånger har vi inte blivit snuvad på våren som skulle komma? Och om det är någon som tror på ett liv efter denna förbenade månad så säger jag: VASSEGO! Jag litar inte på vädret och framför allt inte på dessa prognoser som ramlar ner på oss!!! Ja det är ju som att säga: Om du köper 2 triss lotter så ska du se att du vinner på båda:((( Det suuuuger lite då, nej mycket anser jag! Och jag tackar mig själv och min man för att vi jobbat som små "gnun" och fixat ihop en lååååång varm semester=) För det ska du veta, på Cypern är det solsäkert och då menar jag lika som amen i kyrkan=)) Längtar så efter att få lämna vardagen och bara få vara Pia=) He he he, jag ska inte laga en endaste maträtt under våra långa veckor=) Jag ska inte koka en bryggare med kaffe, och jag ska inte heller tvätta ett endaste kläplagg!!! NOPP, för dä ä la semester ala Gustafsson=)

Ja men hur som helst, helgen har löpt på och varit så lugn. En vända till IKEA i fredags och införskaddade lite mys faktor till altanen. "Jagande av utemöbler" pågår än. Men fick ett bra tips av syster i går som jag tog fakta på=) Och ja Ewa dom var fina och komfortabla, sånt gillas av mannen här i huset=) Nu återstår att se vilka JAG he he väljer!
Kvällen avslutades med pepparbiff och klyftpotatis och sedan ropade sängen, vilket är ganska skönt..... I LÖW TO SLIIP=)

Lördagen kom med regn och ännu mer regn....Men tjenare, vem orka Mallorca? Ville bara ligga kvar och söva ett antal timmar till. Men har man en dotter som är "fit for fight" när klockan är 9 så är det bara: GU UPP! Och det gjorde jag, men dagen blev bra ändå. Tog mig friheten och fixade en sis träff med mina fina systrar och min fine syster dotter Madeleine. Jag bokade in oss på en hotell natt i "Fjöll träsk" men det ska bli kanon kul=) Mest synd om mig som får åka så långt;)
Har checkat av och allt verkar gå i lås, nu ska det faktiskt hända på riktigt!!!! Ska bli så super kul att få umgås med mina bästa♥ för ett par dagar! En vet ju aldrig vad vi "ramlar" ut på för äventyr=) Men om jag känner systrarna Wiberg rätt så blir det väl en massa surr(och ett och annat glas) he he he! Ja, jag pratar för mig själv jag men tror kanske att man ska tänka på att det finns: ALLTID ALKOHOLFRITT ALTERNATIV!

Och nu rullade söndagen in i tidiga timmen=) Har hunnit så enormt mycket i dag. Jobbat, handlat och sedan har jag faktiskt tagit reda på hela strykhögen=)))) Men sedan kom overol och hälsade på... och gud vad skönt det är att se honom. Jag kan bara liksom inte slute älska´n. Varm, go och snäll men så grå! Undrar om man ska hjälpta ove att få lite ny färg? Kanske något åt det röda hållet? Eller kanske svart? Aja, ska snacka med overall när han lägger sig i kväll=))

Om du vill veta, så har jag haft huset fullt av kojbygge och ungar=) Men nu är butiken snart igen slagen...Aja, kojan är borta men snart ska jag ta och kasta in min dotra i duschen!!! Ja jag vet, det är inte julafton.. Men stackarn måste ju få ta en liten rengöring (missade det i påskas). MEN, nu ska jag inte sitta här och fördriva min lediga tid, jag har ju faktiskt fått läge att sitta med fötterna högt och ryggen ner (min favvosoffa) så nu ska jag faktiskt göra som alla andra! Jag tackar för mig och hoppas du tittar in igen=)

2 kommentarer:

  1. Bra det sista i den rosa rutan !!
    DET TYCKER JAG MED !!
    Okey... blog har man för att man vill uttrycka sig sen är det upp till andra och läsa ...MEN det är många som snokar omkring i cybervärlden så varför inte lämna ett litet sign att du varit in & kikat ! Små ord..ett hej...eller vadsomhelst det kan väl DU bjuda å som smyger omkring ! Om man kan läsa så förutsätter jag att DU kan skriva ;)
    Jag blir glad av att läsa du skriver..bjuder på dig själv!
    Varma kramar från syster yster Mona;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går framåt för dig, för det är jobbigt när allt bara står still eller går helt fel håll. Och då kan man inte ens tänka positivt för man orkar inte.

    Laddar ni för någon resa ännu?
    Hoppas valborg var bra.
    Kram Louise

    SvaraRadera