Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

torsdag 19 april 2012

Livet är mig så kärt och jag bara älskar det♥♥


Livet är mig så kärt, efter alla motgångar så har det nu vänt=)) Jag lever och jag njuter för varje sekund och det var ju en himla tur att orken fanns kvar:) Om du vill veta vart jag tagit vägen så ska jag nu berätta: Jag gick i ide och inventerade mitt innehåll i både kropp och hjärna vilket var välbehövligt kan jag säga! Pia blev så trött så trött...att alltid ha energi tjuvar runt sig. Ja nu säger jag inte att det var SÅ MÅNGA men jag säger att även jag var en stor energi tjuv på mig själv:(( Jag hade så svårt att inse saker och att komma till insikt med vad som var mig mest värt!! Ja, det kan låta tokigt men en renovering var faktiskt på sin plats=))) Jag har liksom irrat omkring och sett så mycket i den negativa riktningen vilket absolut inte är bra. Men så hände något som fick mig att inse att ATT JAG VILL så hemskt mycket och det ska jag genomföra. NEJ, jag hade inte tankar på att skilja mig, eller flytta till Nordpolen, eller att hamna på hispan=) Nej jag hade bara tappat all själv känsla och "säkerhet".

Så det jag menar är att det gäller att fånga livet och se hur bra man har det:) Mina tankar går till alla fina som inget mer än vill vakna till en ny dag, men som aldrig fick chansen. Alla som aldrig fick en andra chans.... Men som ändå bara hade en önskan som var att få vara närvarande och se livet gå vidare tillsammans med barn, barnbarn, syskon och anhöriga. Ja du tror säkert att jag fått en riktig knäpp uppi knoppen men det har jag inte!! Jag har bara blivit "vuxen" och tagit livet på fullaste allvar och det gör jag med kärlek. För mig betyder det inget att vara "sockersöt" och leverera allt som är så inne. Nej för mig betyder det att jag lever tillsammans med mina kära och nära och att jag där lägger min kärlek och energi. Har i dagarna verkligen sett vilka fina vänner jag har. Och NI betyder så enormt mycket för mig, ja det är så att jag skulle vilja ta Er i min famn och bara krama Er;)

Jag har ett bra liv tycker jag. Jag har en underbar familj, fina syskon, ett bra jobb och bra med pengar (måste jag skriva he he he)NOT,pengar är väl det ända som det inte är uppsjö av:( Men så dåligt är det väl ändå inte, vi äter oss mätta och vi har ett fint hem. Vi reser och vi har det jäkligt skönt=) Men nu ska jag komma till det där med att spara....lägga på hög! Införskaffa massor med grejer, nya bilar etc, etc!! Vad ska vi med allt till? 1 lampa kan ju bara lysa, måste vi ha 15 stå i skåpet i fall vi vill byta till en ny lampa? Måste vi ha 10 jackor, när vi ändå bara kan ha en åt gången? Måste vi ha 10 kg köttfärs i frysen (jo bra att ha) NOT!!! Ska vi spara pengar på banken för att våra barn ska få ärva? NOT, låt barnen få del av pengarna NU medans man lever, för när vi väl är "jordisar" ja då ska det bråkas och kivas om både pengar och lösöre:((( Nej seru lilla vän, här är jag inte med längre!!! Jag tänker ta vara på dagarna som går och jag tänker ta del av dom små "halleloja moment" som finns varje dag=) Jag lever i NUET, det som har varit kan jag inte göra något åt. Hur gärna jag än vill så kan jag inte ta tillbaks den tiden. NU ÄR NU! Morgondagen vet jag heller inget om, och inte du heller=) Så därför min vän, lev i dag och var rädd om de dina, ring det där samtalet som du inte gjort! Prata ut om det som ligger dig om hjärtat. Krama din man/fru en x gång, säg dom där fina orden till dina barn. Visa att du bryr dig om dina vänner. Och framför allt: Visa dig själv kärlek och du ska se att det finaste kommer ur dig.

Oj, det blev ett långt inlägg om livet. Men ibland behövs det faktiskt för att man ska få ur sig så mycket, och denna gång handlade allt bara om att ta vara på livet♥ Jag är stolt för den jag är och har så alltid varit, det är en styrka som hjälpt mig många gånger när marken sviktat. Jag begär inte och jag säger inte att alla ska tycka om mig. (Huvva så hemskt) men jag säger däremot att jag är glad för att jag är den Pia som är just mig=) Aja, du fattar nog vad jag menar? Eller?

Nej, jag går inte på tung medecin, jag är inte onykter=) Nej jag är bara så glad=)Och det delar jag med mig av i dag. Nu så mina fina ska jag fortsätta titta på Brynäs, hur det går? Inte en aning, må bäste lag vinna=)) (Så vi får se vanligt tv igen)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar