Om mig

Mitt foto
storvreta, Sweden
Här får du följa mig och la famila på våran resa genom livet. Vi reser gärna och ofta och the place is Turkey and Cyprus=) Jag lever i en underbar vald tillvaro...Med mannen i mitt liv och våran dotter=) Har även två stora grabbar som är älskade men som nu lever sina egna liv...Men jag är som jag är, och antingen så gillar du mig eller oxå gillar du mig inte! Men jag är lycklig och glad för var dag jag får vandra på moder jord♥♥

söndag 8 januari 2012

Rätt eller fel?


Biter på naglarna, kliar mig i skallen!!!
Varför? Jo jag har låtit våran kära, älskade, finaste ♥♥ att åka till Fyrishov med en kompis: UTAN OSS!!! Har ångest och jättejobbiga tankar...Tänk om det händer något? Jag är inte där? Eller är jag en överkurserad "hönsmamma"??? Oh, fattar du hur jag slits mellan mina tankar? Samtidigt säger en "tanke" till den andra att hon måste få prova utan att ha morsan&farsan i bakhasorna! Men då kommer den andra "tanken" och ska slå mig på fingrarna och tala om vilken uber dålig mamma jag är som släpper i väg dottern.... Pust, stånk men jag får väl säga som min mamma alltid sade: "Hur man än gör, så har man arslet där bak". Hjälp, finns det? Eller ska man ringa någon "fråga linje" och höra vad dom tycker?? Eller ska jag bara ta en "valium" eller något annat knaper vänligt och varva ner mig???
Nog om detta, hur har dagen i dag varit? Här har den gått i de "slöas" tecken=)))
Hade tänkt att jag skulle worka 4 timmar x i dag, men det sprack: Jag är dö förkyld och har en huvudvärk som påminner mig om att jag har ett huvud:)) Vatten, ögonbad, jämte en "jävulsk" hosta....Det är jag i dag i ett nötskal.....

Men lite vila och lite sömn och en kopp varmt te med honung i, så hoppas jag att jag är "fit for fight" i morgon???
Har Ni märkt att det är mycket längre ljusare nu på em=)) Härligt eller hur?
Nej nu avrundar jag med att önska dig en skön fortsättning på söndagen och NU SKA JAG TA TELEFONEN OCH RINGA MIN FINA L. Måste höra om allt gått bra, (och om hon inte saknade mamma liiiiiite)=))) Aja, kanske dax att ta sig i kragen och inse att mitt lilla ♥ börjar bli stora damen....(fast ändå inte)...Kram på dig, du fina som tar dig tid att kolla in hos mig=))

5 kommentarer:

  1. Ja du Pia, förstår ditt dilemma. Man måste ju släppa dem så de lära sig och blir självständiga som vi vill att de ska bli men samtidigt så är det såååå svårt. Katastroftankarna kommer och man mår så dåligt men sen kommer de hem och lyser i hela ansiktet och berättar vad roligt de haft:-))
    Kram från din vän Lena N

    SvaraRadera
  2. Ja men hon måste ju prova lite nån gång eller hur

    SvaraRadera
  3. Tack Marita=))Kram till dig
    Så sant du har i det du skriver Lena, sådana vänner som dig växer inte på träden... Tack för dina värmande ord=)) Ja och hon hade ett stort leende i hela ansiktet när hon kom=)) Kram vännen=))

    Till anonym säger jag: Hmm, det här är inte första gången hon provar "lite"!!! Om du läste mitt inlägg så handlade det om att släppa henne på FYRISHOV utan vuxens uppsikt!!!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår verkligen ditt dilemma.. Alltså jag fasar för den dagen mina killar kommer att vilja göra saker i ting helt själva... *hua*
    hur gammal är hon?
    Du ska se att ni har gjort helt rätt!!
    Kram K

    SvaraRadera